Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Hopp til innhold

Turforslag

SKI

bilde

Storlidalen er et eldorado på ski.
Herfra kan du bl.a. gå på topptur til Kråkvasstind, Nonshøa, Gryningshøa, Storbekkhøa, Halsbekkhøa, Okla. Storsalen, Kringelhøa og Tohatten er også populære topper. De nåes lettest fra Storli.

Det er også mulighet for lettere turer. Vassendsetra, Tovatna og rundt Høa har stort sett oppkjørte løyper til helg.

Vi hjelper deg gjerne hvis du trenger tips eller råd.

STORBEKKHØA

bilde

Gå eller kjør til Storli. Følg anleggsveien til Tovatna et lite stykke. Du kommer til merkinga opp til Storbekkhøa, anvist med skilt og rødmerking.

Turen starter opp gjennom bjørkeskogen. Når du kommer opp fra skogen får du fin utsikt mot Tovatna, Storsalen og Innerdalsfjella. Toppen kommer snart til syne og du følger merkinga opp. På toppen får du utsikt i alle retninger. Du ser bl.a. Neådalssnota og Folldalssnota.

OKLA

bilde

Følg den røde T merkinga fra Bårdsgarden. Start opp lia og opp til Halsen. Ta av oppover mot Bårdsgardskammmen, følg pilen mot Okla.
Videre oppover mot Okla. Følg rødmerkinga til det begynner å gå nedover mot Gjevilvatnet. Ta av rett innover mot toppen. Rødmerkinga går ikke innom toppen.

Når du kommer fram til toppen har du ei fantastisk utsikt mot Gjevilvatnet og Gjevilvasskamman.

TOVATNA

bilde

Familievennlig tur til Tovatna. Gå eller kjør mot Storli. Ta av til venstre der stien mot Innerdalen starter. Følg den røde T merkinga helt til du kommer fram til Tovatna. Du kan gå anleggsveien tilbake til Storli. Den er stengt for vanlig biltrafikk.

Går du med barnevogn eller bruker sykkel kan veien brukes begge veier. Du har fin utsikt mot Innerdalsporten, med Storsalen og Kringlehøa på hver sin side. På en fin varm sommerdag kan det kanskje friste med et bad i Tovatna. Du kan også fiske der. Fiskekort kan kjøpes på Storli Gard.

Del denne siden med andre!